Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur kan man boka tvättstuga genom mina sidor?

Jag vill gärna boka tvättstuga, men jag vet inte hur kan man göra det, kan förklara det steg för steg?

Tack

Kommentarer

  • Hej Iman!
    Du kan boka tvättstugan via Mina sidor på www.jarfallahus.se. Klicka på fliken Mina sidor i överkant, logga in och klicka på Mitt boende i vänstra spalten. Här finns bl a felanmälan men också bokning av tvättstuga.
    Du kan också boka via den elektroniska bokningstavlan på plats i tvättstugan. Använd din Aptus-bricka, lägg den mot läsaren för att låsa upp bokningstavlan. Det bör sitta en skylt med steg-för-steg-instruktioner nära tavlan.

    Karolina Kommunikatör
  • Hej igen

    jag hittar inte Mitt boende i mina sidor.

    Tack

  • När du har loggat in så har du en rubrik som heter Mitt boende i vänstermenyn. Klicka på den så kommer du vidare till den sidan där tvättstugebokningen finns.

  • Hej! Varför finns det inget ljus i tunnlarna i jakobsberg det är alltid mörkt där. Även vissa lyktstolpar i området runt sångvägen funkar inte heller?

  • Hej, tunnlarna i Jakobsberg är kommunens, vänd dig till deras servicecenter. Om det är utebelysning som hör till våra områden så gör du en felanmälan på tel 08-580 836 00.

  • Hej!

    Sedan någon vecka kommer jag inte till tidsbokning av tvättstugan.
    Jag loggar in på mina sidor och klickar på "boka tvättstugan" och då kommer jag till Aptusportalen som kräver ny inloggning. Där godkänns inte user och password som jag loggar in på mina sidor med.
    Fråga: Krävs det ännu en inloggning i Aptusportalen och hur får jag den?

  • Hej Eva!
    Jag har skickat ditt meddelande vidare till vår IT-avdelning som tittar på frågan.

    Karolina Kommunikatör
  • Hejsan! jag har en fråga angående tvättstugan. Hur fungerar det när man bokar en tid?. det ska väl vara så att har man bokat så är det väl bara jag som kan tvätta den tiden. För nu har det hänt när jag kommer ner för att tvätta så är det någon annan där som fortfarande inte är klar med sin tvätt. Vilket gör att jag kommer inte att hinna bli klar på min tid.
    Karolina
  • Hej Karolina, tack för din fråga.

    Det är endast den/de som bokat tvättstugan som har tillgång till tvättstugan med hjälp av sin Aptusbricka under bokad tid. I vissa av våra tvättstugor kan man boka endast några maskiner och då kan det vara så att någon av dina grannar bokat de andra maskinerna. I dessa fall kommer båda ha tillgång till tvättstugan under samma tid.
    Bäst är att du kontaktar vår Boservice så att de kan hjälpa dig med ditt ärende.

    Kontaktuppgifter till vår Boservice hittar du här.

    Självklart är du också alltid välkommen att kontakta din förvaltare. Kontaktuppgifter till våra förvaltare hittar du här.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Vänliga hälsningar
    Lisa Hyresgästkoordinator
  • Tja! Hur kommer det sig att helt plötsligt på 1 måndag så är ALLA tider i de båda tvättstugorna jag har tillgång till slut för RESTEN av veckan haha? Bott här 5 år aldrig vart så förut men vart så typ senaste 3 veckorna. Varför har det blivit så? Mvh Tim
    Tim
  • Hur kan man boka tvättstuga genom mina sidor?
    Jag vill gärna boka tvättstuga, men jag vet inte hur kan man göra det, kan förklara det steg för steg?

    Tack

    Mohamed Mahdi
  • Hej Mohamed, tack för ditt meddelande.

    För att boka tvättstugan via Mina sidor måste du logga in med lösenord eller BankID. Väl inloggad skrollar du ner på startsidan, tills du ser en ruta med rubriken "Funktioner". Under denna finns det olika alternativ, bl a Felanmälan, Tillfällig adress, samt Boka tvättstuga.

    Du kan också boka via den elektroniska bokningstavlan på plats i tvättstugan. Använd din Aptus-bricka, lägg den mot läsaren för att låsa upp bokningstavlan. Det bör sitta en skylt med steg-för-steg-instruktioner nära tavlan.

    Hoppas detta svar hjälpte dig!
    Med vänlig hälsning,
    Josefina Kommunikatör
  • Hej! Kan man inte boka Grovtvättstugan separat längre?
    Yvonne
  • Hej Yvonne!

    Tack för din fråga. Vi behöver veta vilken adress det gäller för att kunna svara, då det kan skilja sig mellan olika områdens tvättstugor. Enklast är att du kontaktar vår Boservice på telefonnummer 08-580 836 00, så kan de hjälpa dig med denna fråga.

    Ha en fin dag!
    Vänliga hälsningar,


    Josefina Kommunikatör
  • Jag bor på Engelbrektsvägen 34 o brukar tvätta mattor i Grovtvättstugan på Kristinavägen 14. Men nu går det inte att boka Grovtvättstugan via datorn. VARFÖR?
    Yvonne Tranebring
  • Hej Yvonne. Det vanligaste felet/problemet med grovtvättstugan är att man antingen redan har använt sina pass eller bokat pass som är aktiva men inte är använda eller att man bokat och inte fysiskt tvättat med glömt att avboka, då blir tvättpasset ändå registreras som använt. Per månad har du 2 grovtvättpass.  Om det trots allt är ett tekniskt fel får vi titta på det också. Lycka till!
    Johannes

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.